The Golden Buzzer – Kerstthema 2018

Wake Up! Studiedag op zaterdag 27 Oktober
20 oktober 2018
The Golden Buzzer
27 oktober 2018

 

The Golden Buzzer

We willen allemaal wel eens winnen. We kijken massaal naar allerlei wedstrijden op tv waar we onze favoriet toejuichen. En de deelnemers doen hun uiterste best om de jury te overtuigen van hun kunnen. Op het einde van de wedstrijd zie je al dat iedere deelnemer een kanshebber is en het ook verdient om te winnen, maar er kan natuurlijk maar 1 iemand winnen.

En waarvoor doen de deelnemers zoveel moeite? Soms verdedigen of bevestigen ze hun kunnen en wensen ze daarvoor een erkenning.

Wie drukt er voor jou op de Golden Buzzer?

 

Erkenning van je kunnen

Er zit een stiekem verlangen in ieder mens om gezien/ erkend te worden. En je kan je uiterste best doen om dit te verdienen, maar in de wedstrijden ben je altijd afhankelijk van de jury die op de buzzer moet duwen om je te waarderen. Je bent het waard om gewaardeerd te worden, samen met alle andere deelnemers, echter kan er maar 1 iemand de prijs winnen.

Wie erkent je zoals je bent?

2000 jaar geleden drukte God op de Golden Buzzer voor jou leven. Hij vond je zo waardevol dat Hij de hoogste prijs betaald heeft. Je hemelse Vader vond je zo waardevol dat Hij Zijn eigen Zoon naar de aarde stuurde om de prijs te betalen die wij zouden moeten betalen. Om je zo vrij te kopen van een leven waar je aan gebonden was, vrij te kopen van zonde, schuld en minderwaardigheid. De betaalde prijs was hoog genoeg om de afstand tussen jou en je Vader te overbruggen. Jezus zei in Johannes 14:6:

“Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.”

Jezus heeft de hoogste prijs betaald voor jouw leven, omdat Hij je waardevol genoeg vond om je terug naar de Vader te brengen. Hij is de Weg, zodat je de Waarheid zal zien die Hij over je uitspreekt en Leven zal hebben door het geloof in Jezus.

Het geschenk

Jezus kwam dus op aarde, wat we vandaag mogen zien als het grootste geschenk voor de mensheid. Zonder Zijn neerdalen uit de Hemel als mens bleeft de afstand tussen jou en God en was er geen redding mogelijk voor je leven. Wij willen dit jaar als Christengemeente in Zonhoven stilstaan bij het feit dat God ingreep, dat Hij met Zijn grote liefde op de Golden buzzer drukte 2.000 jaar geleden. Dat Hij jou zag en wist dat jij ook erkend moest worden voor je werkelijke waarde. Jij bent het waard, jij bent bijzonder en dat toont je Vader door het mooiste geschenk dat Hij ooit kon geven, Zijn eigen Zoon.

Ontvangen en niet verdienen

Het goede nieuws is niet alleen het geschenk dat ons gegeven is, maar ook dat het een geschenk is wat je niet kan of hoeft te verdienen!

Een geschenk is iets wat je enkel kan ontvangen. De Gever kiest of Hij het geeft of niet, het enige wat wij kunnen doen is kiezen of we het willen ontvangen of niet. Doorheen de eeuwen zien we dat er veel gesproken wordt over hoe je God’s genade/geschenk kan verdienen of moet behouden. Maar de bijbel leert ons dat Hij het gegeven heeft uit eigen keus, niet omwille van wat wij gedaan hebben, maar omwille van wat Hij jou wil geven.

CONTACTEER ONS

<– Heb je nog vragen of wil je graag een gesprek?
Christengemeente Zonhoven
Christengemeente Zonhoven
Wij zijn een gezellige gemeente in Zonhoven met als doel om Jezus Christus bekend te maken in woorden en daden in onze omgeving. We nodigen jullie uit om te komen luisteren iedere zondag ochtend om 10u. Gods zegen!